BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
İletişim Fakültesi

 

Dezenformasyona Odaklanan Sertifika Programı

Dezenformasyona Odaklanan Çevrimiçi Dijital Medya Okuryazarlığı Sertifika Programı

Dezenformasyona Odaklanan Çevrimiçi Dijital Medya Okuryazarlığı Sertifika Programı, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu tarafından finanse edilmekte ve Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından yürütülmektedir.

Programın Amacı: Dezenformasyon, daha demokratik bir topluma ve güçlendirilmiş bir topluma sahip olmak için mücadele etmemiz gereken temel konulardan biridir. Medya okuryazarlığı, yanıltıcı ve/veya yanlış içerik içeren dezenformasyonla mücadelenin temel aracıdır. Medya okuryazarı kimseler, diğerlerine göre daha avantajlı konumdadırlar çünkü daha bilinçlidirler, daha bilinçli seçimler yapabilirler ve aile üyelerini ve kendilerini uygunsuz/yanlış içeriklerden koruyabilirler. Günümüzde yaşanan teknolojik dönüşümlerin de etkisiyle sadece medya okuryazarlığı değil, dijital medya okuryazarlığı da önem kazanmıştır. Toplumu bu konuda bilinçlendirmek için işe, işin uzmanlarından başlamak gerekiyor. Dezenformasyonla ve yalan haberin yayılmasıyla mücadele etmek için iletişim fakültesi öğrencileri geleceğin uzmanları olarak bu bilinçlendirme faaliyetinde özel olarak öncelikli konumdadır. Bu programın amacı, Türkiye'deki iletişim fakültesi öğrencilerini dijital medya okuryazarlığı konusunda güçlendirmektir.


PROGRAMA İLİŞKİN BİLGİLER

Dezenformasyona Odaklanan Çevrimiçi Dijital Medya Okuryazarlığı Sertifika Programı ÜCRETSİZDİR ve katılımcılara

E-Devlet üzerinden görüntülenen SERTİFİKA verilecektir.

Program Katılımcıları: Türkiye’deki İletişim Fakültelerinde eğitim gören öğrenciler

Ders Süresi: 18 saatlik asenkron çevrimiçi ders

Program Platformu: Başkent Üniversitesi Eğitim ve Danışmanlık Merkezi (BEDAM)

Sertifika Koşulu: Program süresi içinde (15 gün) 18 saat dersi tamamlamış olmak

Kayıt için; https://bedam.baskent.edu.tr/

  

 

   

     Dezenformasyona Odaklanan Çevrimiçi Dijital Medya Okuryazarlığı Sertifika Programı

   1. Geleneksel ve Dijital Medya Okuryazarlığına Giriş

   6 saat

   1.1 Enformasyondan ve Dezenformasyon

   Prof. Dr. Gilman Senem Gençtürk Hızal

   2 saat

 1.2 Medyanın Yapısal Değişimi ve Dönüşümü: Medya   Endüstrisi Geleneksel   Medya ve Yeni Medya

   Dr. Öğr. Üyesi Selver Dikkol Akçay

   1 saat

   1.3 Geleneksel ve Dijital Medya Okuryazarlığı

   Prof. Dr. Özcan Yağcı

   1 saat

   1.4 Görsel Okuryazarlık

   Dr. Öğr. Üyesi Banu Erşanlı Taş 

   2 saat

   2. Siber Güvenlik, Risk ve Politikalar

   3 saat

   2.1 Basın Özgürlüğü ve Haber Alma Hakkı

   Doç. Dr. Kıvılcım Romya Bilgin

   2 saat

   2.2 Siber Güvenlik, Gizlilik

   3. Medya ve Güven

   5 saat

   3.1 İzleyiciden Üre Tüketiciye: Ortamlar,           Özellikler ve Kullanım Alanları

   Öğr. Gör. Erdem Alper Turan

   5 saat

   3.2 Tık Yemi (Click Bait) Gazeteciliği

   3.3 Yankı Odaları (Echo Chambers)

   3.4 Filtre Baloncukları

   3.5 Doğruluk Kontrolü Çevrimiçi Araçları

   4. Medya ve Etik

   Doç. Dr. Ceyda Kuloğu

   2 saat

   5. Nefret Söylemi

   Doç. Dr. Ebru Akçay

   2 saat