BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
İletişim Fakültesi

 

Ankara Marka Festivali 2016

Ankara Ticaret Odası ev sahipliğinde 14–15–16 Aralık 2016 tarihlerinde Ankara Congresium’da düzenlenen Ankara Marka Festivali bu yılki “Bilim Ağacının Gölgesinde Markalar Geleceğe Dönüyor” temasıyla markaları geleceğe götürdü. Markalar bilim ve teknolojinin öncülüğünde fantastik yolculuğa çıktı. Festival, bir yandan bilimin ışığıyla aydınlanan markaları mercek altına alırken diğer yandan ise yerleşik şirketlere, gençlere, start up-kuluçka girişimlere bilim teknolojiye dayalı yeni yollar önerdi. Ziyaretçiler marka gezegeninde yolculuk yaparken festival boyunca bilimle aydınlanan firma ve markalara ulaşma imkanı buldular.

Festivalde yer alan iz bırakan markalar arasında, 1993 yılında “kalite” amacıyla kurulan Başkent Üniversitesi ve bağlı kuruluşlar da yer aldı. Marka Festivali’nde Başkent Üniversitesi standlarına ilgi yoğundu. Festivalin ilk gününde Başkent Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ali Haberal stantları ziyaret ederek tüm markalarla yakından ilgilendi. Prof. Dr. Ali Haberal markalaşma ve kalitenin önemine dikkat çekerek büyüyen her markanın Türkiye ekonomisine katkı sağlayacağını belirterek Başkent Üniversitesi’nin de tüm kurum ve kuruluşları ile ilk günden bu yana kaliteyi en öne alan bir marka olduğunu ifade etti. 3 gün süren festivalde 10 ayrı salonda düzenlenen programlara yaklaşık 15 bin katılımcı eşlik etti.

Festivalin ikinci günü Başkent Üniversitesi tarafından düzenlenen “Markalaşmada Djital İnovasyon” başlıklı eğitim programının sabah bölümünde Prof. Dr. Abdülkadir Varoğlu “Girişimci ve Yenilikçi Olmamak İçin Neler Yapmalı?”, Prof. Dr. Nermin Özgülbaş “Girişimcinin Dijital Finansal Kaynakları”, Prof. Dr. Ahmet Tolungüç “Yaratıcı Endüstrilerle İlgili Yapılanmalar”, Prof. Dr. Yavuz Ercil “Uluslararası Yenilikçilik ve Sayısallaşma”, Erman Demir “Preker Koşullarda Yaratıcı Profesyonel Kimliği İnşa Etmek” ve Doç. Dr. Okan Yeloğlu “Teknoloji Okur-Yazarlığı” başlıklı sunumlarla katılımcılara seslendiler. Öğleden sonra ise Doç. Dr. Günseli Bayraktutan “Dijital Oyun, Yaratıcılık ve İnovasyon”, Yrd. Doç. Dr. Emek Barış Kepenek “Dijital Çağda Bilgi Üretimi: Üniversiteler ve Girişimcilik Merkezleri” ve Doç. Dr. Senem Gençtürk Hızal “Marka İletişiminde Vertigo” isimli sunumlarla katılımcıların marka bakışlarına katkı sağladılar. Başkent Üniversitesi tarafından verilen eğitimlerin son ayağında ise moderatörlüğünü Öğr. Gör. Arzu Fırlarer’in yaptığı Başkent Üniversitesi öğrencilerinin ve mezunlarının konuşmacı olarak katıldığı “Taze Fikirler-Fikirden Ürüne Ön Kuluçka Merkezlerinin Rolü” başlıklı bölüm yer aldı.

Ankara Ticaret Odası’nın ev sahipliğindeki Ankara Marka Festivali’nin son gününde ise katılımcılara sertifikaları verilirken Ankara’ya değer katan markalara da ödülleri verildi. Törende konuşan ATO Başkanı Gürsel Baran tüm katılımcılara teşekkür ederek; “Türkiye ekonomisi, markaları ile zenginleşecektir. Fason üretimin yerini markanın katma değeri almalıdır. Markalarımız dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girme hedefimizin kilometre taşlarıdır. Bizim ihracatımızı hızlı bir şekilde artırmak, cari açık meselesini kapatmak için tüm enerjimizle marka konusuna odaklanmamız gerekmektedir. Pırıl pırıl yetişen gençlerimizle, yenilikçi fikirleri olan insanlarımızla, marka üretecek potansiyelimiz çok şükür ki vardır” dedi.